Skip to Content

„Живот назаем” от Ерих Мария Ремарк с ново издание

Много преди „Сияние на жена” на Ромен Гари друг велик писател на XX век повдига темата за живота като разходка по опънато въже над бездна.

Много след „Гам”, „Мансардата на бляноветеи „На западния фронт нищо ново” Ерих Мария Ремарк създава „Живот назаем”(„Небето няма любимци”) – творбата на немския автор,  превърнала се в една последна шега със смъртта и своеобразен апотеоз на живота.

            Двама души без бъдеще – неговото до следващото състезание, а нейното – до поредния кръвоизлив, намират в любовта убежище от самотата, бягство от собствените си невидими клетки, безизходицата и дебнещата ги смърт.

Крехката Лилиан Дюнкерк, преживяла Втората световна война в подземията на Париж и прекарваща дните си в санаториума „Бела Виста” в Швейцарските Алпи, и автомобилният състезател Клерфе, изкарал войната във военнопленнически лагер и поразен от бацила на отчаянието и отчуждението, се понасят в страстен танц, в съвместно състезание с фаталния край на омагьосаната кръгова писта, наречена съдба.

Мъжът, който изглежда безсмъртен, и жената, бягаща от своята тленност, се допълват перфектно в пътешествието си до ръба на света.

Каква е цената на живота след две световни войни? И в колко точно мигове се измерва щастието?

„Живот назаем”поднася голямата тема за любовта като спасение и за вдишванията и издишванията като източник на надежда дори там, където нейният огън отдавна е угаснал.

Ерих Мария Ремаркостава един от най-обичаните немски писатели. Определян като „майстор на лирическия натурализъм”, той оставя богато литературно наследство, а романите му са преведени на близо 60 езика.



Партньори