Skip to Content

Премиера на балета ШОПЕНИАНА на 5 декември

Дата на събитието: 
Чт, 05/12/2019 - 19:00 - 21:15

Голямото балетно събитие от програмата на 50-то издание на Фестивала на оперното и балетното изкуство е премиерата на балета „Шопениана“, която ще се състои на 5 декември от 19.00 часа на сцената на Старозагорската опера.

Две примабалерини поставят „Шопениана“: изтъкнатата прима на

Старозагорския балет и почетен гражданин на Стара Загора Снежана

Дескова и нейната ученичка примабалерината Анелия Димитрова.



Едноактният балет по музика на Фредерик Шопен и хореографията на Михаил Фокин ще бъде представен в една вечер заедно с блестящата балетна миниатюра „Ромео и Жулиета“ /хореографията е на Силвия Томова върху музиката на едноименната фантастична увертюра на П. И. Чайковски.

Сценография и костюми Салваторе Русо/. В ролята на Жулиета зрителите ще видят Анелия Димитрова, а нейният Ромео ще бъде Паскуале Казелли.

В    останалите роли: Сторм Норис /синьора Капулети/, Александър Желев /синьор Капулети/, Ромина Славова и Станко Танев ще бъдат синьора и синьор Монтеки, Драгомир Христов – падре Лоренцо.



Непосредствено преди премиерата на „Шопениана“ – от 18.00 часа предстои и откриване на изложба за историята на балета в Стара Загора и представяне на единственото по рода си „Списание за танц“.



Под знака на 70-та годишнина на професионалния балет в Стара Загора

преминава целия балетен сезон на Балета на Старозагорската опера.

„Шопениана“ се посвещава и на 170 години от смъртта на великия Фредерик Шопен.



За Снежана Дескова това е втора среща с балета „Шопениана“. Първият път, с премиера на „Шопениана“ на 26 март 1970 г. /постановка Димитър Ценов, художник Иван Савов/, тя е солистка. „Солистите в спектакъла са

възпитаници на Държавното хореографско училище. Професионалната им обученост, както и работата им със съветските педагози Н.Балтачеева и А.Кумисников над „Шопениана“ имат безспорно значение за общо овладяната  романтична изразителност на движенията, за поетичната мекота при поднасянето им, за одухотворената реч на ръцете и корпуса, които довършват изящно пластичните фрази“ – пише критиката след този

спектакъл.



Партньори